Beş Hececiler topluluğunun en genç isimlerinden olan Faruk Nafiz Çamlıbel, şiire çok erken yaşlarda başlamış ve ilk şiirlerini Servet-i Fünûn, Peyâm adlı dergilerde yayımlatmıştır. İlk dönem şiirlerinde bireysel konuları (aşk, ıstırap, tabiat vb.) temel alan şair, Tevfik Fikret, Cenap Şehabettin, Ahmet Haşim, Yahya Kemal gibi devrin önemli şairlerinin etkisindedir.

Faruk Nafiz'in sanat anlayışının ikinci evresi olan heceye yönelişi 1922'den sonra meydana gelir. Bu dönem I.Dünya Savaşı'nın sonrasına denk gelmekte ve Faruk Nafiz, Anadolu'daki insanın yaşadığı sıkıntıları görmüş ve şiirlerinde toplumsal bir çizgiye geçmeye başlamıştır. Bu dönem şiirlerin sade bir Türkçe kullanmış ve kendi üslubunu bulmuştur. 1926 yılında Hayat adlı dergide yayımlamış olduğu Sanat adlı şiiriyle sanat anlayışını açıklamıştır. Faruk Nafiz'in hece ölçüsüyle yazmış olduğu en başarılı ve en çok duyulan şiiri Han Duvarları'dır.
Faruk Nafiz, hece ölçüsüne geçmesiyle aruz ölçüsünü tamamen bırakmamıştır. Sonraki dönemlerde de aruz ölçüsünü kullanmaya devam etmiştir. Büyük Mecmua, Süs, Yıldız, Akbaba, Karikatür, Mizah, Hayat gibi dergilerde eserlerini yayımlatmıştır.
Bir dönem Demokrat Parti'den milletvekilliği yapmış olan Faruk Nafiz, 1960'da olan darbe nedeniyle içeri alınmıştır. Bu olaydan sonra bir daha siyasetin içinde yer almamıştır.
Eserleri;
- Şarkın Sultanları (Şiir, Aruz ölçüsü)
- Gönülden Gönüle (Şiir, Aruz ölçüsü)
- Çoban Çeşmesi (Şiir, Hece ölçüsü)
- Dinle Neyden (Şiir, Hece ölçüsü)
- Suda Halkalar (Şiir, Aruz)
- Bir Ömür Böyle Geçti (Şiir)
- Elimle Seçtiklerim (Şiir)
- Boğaziçi Şarkısı (Şiir)
- Tatlı Sert (Mizahi Şiir)
- Akıncı Türküleri (Şiir)
- Akarsu (Şiir)
- Heyecan ve Sükûn (Şiir)
- Zindan Duvarları (Şiir)
- Han Duvarları (Şiir)
- İlk Göz Ağrısı (Tiyatro)
- Sevk-i Tabîi (Adapte Tiyatro)
- Dev Aynası (Adapte Tiyatro)
- Canavar (Tiyatro)
- Akın (Tiyatro)
- Öz Yurt (Tiyatro)
- Kahraman (Tiyatro)
- Yayla Kartalı (Tiyatro)
- Ateş (Tiyatro)
- Yıldız Yağmuru (Roman)
Yorumlar
Yorum Gönder