Türk Edebiyatında Tahsin Nahit (1887-1919)

          

             Fecr-i Âtî topluluğu içinde yer alan ve topluluk dağıldıktan sonra herhangi bir topluluğun içine girmeyen  Tahsin Nahit, bu edebi akımın sanat anlayışını benimsemiş ve eserlerinde  sanat için sanat anlayışını uygulamıştır. 

              Fecr-i Âtî'de tiyatro türü üzerine en çok çalışan isimlerden biri olan  Tahsin Nahit, kendi yazdığı tiyatro eserlerinin yanı sıra  adapte ettiği tiyatroları da vardır. İlk şiirlerini Çocuk Bahçesi dergisinde yayımlayan şair, şiirlerinde bireysel konulara yönelir, aynı zamanda Rûh-ı Bî-kayd şiir kitabı ile Fecr-i Âtî topluluğunda şiirlerini kitap haline getiren ilk kişi olmuştur. Şiirlerinde yer yer Haşim'in etkisi vardır. Sanatçı hem tiyatrolarında hem şiirlerinde ortalama değer taşıyan eserler vermiştir. Çok genç yaşta vefat eden sanatçı, 'Adalar Şairi' lakabıyla anılır. Ayrıca sanatçı, akademisyen Mina Urgan'ın babasıdır.

              Eserleri:
  • Rûh-ı Bî-kayd (Şiir)
  • Hicranlar (Tiyatro)
  • Jön Türk (Tiyatro, Ruhsan-ı Nevvâre'le birlikte)
  • Firar (Tiyatro)
  • Kösem Sultan (Tiyatro, Şehabettin Süleyman'la birlikte)
  • Ben... Başka! (Tiyatro, Şehabettin Süleyman'la birlikte)
  • Osmân-ı Sânî (Tiyatro) 
  • Sanatkâr (Basılmayan Tiyatro)
  • Talâk (Basılmayan Tiyatro)
  • Yakarım Bu Şehri Evlendiğin Gün (Tiyatro)
  • Aşkımız (Tiyatro)
  • Kırk Muhafaza (Tiyatro)
  • Bir Mücadele-i Hissiye (Tiyatro)
  • Bir Çiçek İki Böcek (Uyarlama Tiyatro)
  • Rakibe (Uyarlama Tiyatro)
  • Akortacı (Uyarlama Tiyatro)
  • Bursalı Hâle (Uyarlama Tiyatro)




Yorumlar